Skip to content
5 May / Slavica Černoša

Zadeva: Birokracija v zdravstvu

Danes sem morala iti na pregled v stomatološko kliniko, kjer sem ugotovila, da nas v zdravstvu prekašajo po birokratizaciji postopkov in da smo v določenih primerih v državni upravi pravi vajenci.  Na srečo nimam prav veliko izkušenj z zdravstvenimi ustanovami, saj grem k zdravniku enkrat v petih letih,  k zobozdravniku pa žal, večkrat. Kljub temu sem bila prvič deležna pregleda na stomatološki kliniki, kjer imajo  prav zanimiv postopek sprejemanja pacientov. Treba pa je je priznati, da so ob tem  prijazni.

Najprej pojasniš problem v sprejemni pisarni in oddaš napotnico, kjer te napotijo v ambulanto k medicinski sestri. Pri njej izpolniš dve strani vprašalnika in ga ponovno oddaš sestri, ki te pošlje v drugo pisarno, kjer te evidentirajo v računalniški sistem in napišejo ustrezen obrazec in ti po potrebi še napišejo napotnico za rentgen ali druge predhodne postopke pred pregledom zobozdravnika.  Po končanih predhodnih postopkih greš ponovno v ambulanto k sestri, ki sprejme tvoj obrazec in vse papirje ki si jih nabral v tem času in  ti dovoli počakati na pregled zobozdravnika.  Pri vseh teh postopkih moraš vsakič posebej oddati še zdravstveno izkaznico. Po končanem pregledu greš še enkrat v administrativno pisarno, kjer ti evidentirajo še napotnico, če ti jo sestra pozabi dati že prvič. Zob te seveda ne sme boleti, ker ves ta postopek težko prenašaš, hkrati pa si še slabe volje, ker te sprehajajo po hodniku, čeprav bi v času računalnikov vsa, zlasti administrativna opravila lahko opravil na enem mestu.   Morda pa je to tudi prispevek k zmanjšanju obiska zobozdravnikov in s tem varčevanju ali pa v tem času pozabiš na zobobol, saj je tvoja pozornost preusmerjena drugam in na druga čutila. Kakor koli že povsem nepotrebno dolg postopek sprejema, poleg tega pa so v tem konkretnem primeru v predhodnih postopkih sodelovali trije administrativni delavci preden sem prišla do ambulante in do medicinske sestre in zobozdravnika.

Komentirajte