Skip to content
16 Jun / Slavica Černoša

Zadeva: Administrativne ovire

V enem od dnevnih časnikov sem zasledila, da je Slovenija nekoliko napredovala v zmanjševanju administrativnih ovir in smo sedaj bolj prijazni do uporabnikov, kar je hvalevredno dejanje in nadvse razveseljivo. Vendar kaže, da je zmanjšanje administrativnih ovir namenjeno le zunanjim uporabnikom tovrstnih storitev, znotraj same sebe pa postavlja vedno nove administrativne ovire in deluje prav v nasprotno smer. Ob tem imam občutek, da državna uprava kompenzira vse tiste izgubljene postopke in jih uvaja za svoje zaposlene.

Sedaj smo ravno v obdobju načrtovanja letnih dopustov, predvsem pa porabe starega dopusta in ob tem sem ugotovila, da imamo precejšnje število različnih obrazcev za urejanje tovrstnih zadev: obrazec za zasebni izhod in za službeni izhod, za službeno pot, za letni dopust in izrabo presežka ur. Seveda so tu še obrazci za korekcijo evidentiranja prihodov in odhodov na/iz dela, obrazci za odobritev dela prek delovnega časa, za delo zunaj predvidenega delovnega časa ipd. Izračunala sem, da je za en takšen obrazec potrebno skupaj najmanj 10 minut, saj ga je potrebno napisati, podpisati s strani vlagatelja in vodje enote ter zavesti v računalniško aplikacijo in pri tem sodelujejo najmanj trije udeleženci. V povprečju vsak zaposleni pripravi najmanj dva takšna obrazca na mesec, večinoma pa več in za to porabimo vsi zaposleni na leto okoli 1.600 ur, kar je ekvivalent dobrih 9 mesecev dela enega polno zaposlenega državnega uradnika. Sedaj, ko že znamo zmanjšati ovire za zunanje uporabnike, bi morda kazalo nadaljevati tudi z zmanjševanjem administrativnih ovir za uradnike v državni upravi in se zgledovati po Nizozemcih, ki uvajajo že delavcem prijazen delovni čas …

En komentar

komentiraje
  1. Irena / Jun 17 2010

    Popolnoma se strinjam z zgornjim člankom in predlagam poenotene obrazce za vse in zmanjšanje “papirologije”.
    V zadnjem času me je razjezila še ena neumnost.
    Na področju za občane – izdaja izpitnih kartic
    Storite prosim še kaj na področju kartic za izpit. Ni mi logično, da po narejenih izpitih npr. za B kategorijo in traktor, ne moreš istočasno dobiti izpitne kartice z označenimi vsemi kategorijami, ki si jih uspešno zaključil, ampak najprej B, in potem z novo sliko in novim postopkom (nepotrebno 2x delo javnega uslužbenca, fotografa in izdelovalca kartic!!!???) čez cca. teden še za traktor—-in to naj bi bilo “prijazno” do občanov?? Čemu tak postopek????
    Lep pozdrav
    Irena

Komentirajte