Skip to content
13 Dec / Slavica Černoša

Zadeva: Bralna pismenost in iskanje krivca

Prejšnji teden sem bila v Bruslju na sestanku ene od delovnih skupin, kjer smo iskali rešitve za ugotavljanje ključnih kompetenc, med katerimi je sporazumevanje v maternem jeziku ena od ključnih kompetenc. Seveda so rezultati PISE močno odmevali po vsej Evropi, saj  se še ni zgodilo, da bi primat na področju pismenosti otrok prevzele azijske države, kajti do sedaj so najboljše rezultate dosegali prav učenci iz evropskih držav, predvsem iz skandinavskih držav, pri čemer je Finska bila vedno vodilna in nam je bila svetel zgled ter smo vsi drugi poskušali ugotoviti v čem je njihova skrivnost uspeha. No, tokrat so azijski modeli izobraževalnih sistemov bili uspešnejši in to je spodbudilo predstavnico sindikata učiteljev na EU ravni (ETUCE), da je izrazila zaskrbljenost nad tem dejstvom. Njena zaskrbljenost gre v smeri morebitnega iskanja krivca za takšno stanje prav v učiteljih. Poudarila je, da je razlog za takšno stanje širši in kompleksnejši, zato ga je tako treba tudi tako obravnavati, pri čemer je potrebno upoštevati izobraževalne programe, organizacijo izobraževalnega procesa in seveda tudi usposobljenost učiteljev.

Temu ni kaj dodati, resnično bo potrebno pregledati učne načrte in jih nekoliko spremeniti, kajti že v primerjalni študiji (Education at a Glance 2010), ki jo je opravil OECD je bilo zaznati, da bodo verjetno takšni rezultati, kajti v Sloveniji se učencem v starostni skupini od 9-11 let namenja v obveznem kurikulumu manjši delež ur za branje, pisanje in literaturo, matematiko in znanost (44%), kajti povprečje državah OECD  pa znaša 48% obveznega kurikuluma.

2 komentarjev

komentiraje
  1. xy / Dec 13 2010

    Vsekakor je del krivde tudi pri starših / roditeljih, saj so oni v otroštvu največji zgled svojim otrokom. Če že oni doma ne berejo (otrokom ali zase), zakaj bi potem otroci?

    V šoli imajo učenci po pouku včasih kar preveč dejavnosti – lahko bi se uvedla bralna urica, kjer bi jim bral učitelj, kasneje pa bi že sami. V vrtcih tudi – recimo pred spanjem.

    Opažam tudi, da dostikrat učenci ne marajo pisati, raje bi vse naredili ustno, ker je tako hitreje. Pač živijo v taki družbi, kjer se hiti, vsi bi čim prej vse imeli (narejeno).

  2. Radirka / Dec 18 2010

    Ja to je res hud problem. Opažam to ob mladih sodelavcih, ki jim največja travam napsiati 10 stavkov. Vsi si želijo samo nekaj kopirati, predelati ….izražati svoje misli pa ne.
    Ob tem branju sem dobila idejo,da to uvedem v delo v podjetju. Zadnje čase namreč zelo pogosto uporabljam besedo kompetence, socialne veščine, odkrivam pomen le tega ne samo za delo, ampak za samopodobo posameznika…lp Radirka

Komentirajte