Skip to content
3 Feb / Slavica Černoša

Zadeva: Ali bo znanje kruh postalo…

Danes smo objavili  na spletnih straneh rezultate raziskav s področja vzgoje in izobraževanje, ki so bile naročene s strani države pred nekaj manj kot tremi leti. Med njimi je nekaj res izjemnih projektov in pomenijo precejšen prispevek k razvoju tega področja. Tisto kar mene osebno skrbi pa je ali bomo rezultate teh raziskav znali dobro uporabiti in z njimi oplemeniti prakso, kajti tudi za to področje je značilno, da  izvrstne raziskave ostanejo le v temeljni teoretični obliki in se le redko implementirajo v prakso. Ravno pred kratkim sem zasledila, da smo po neki evropski lestvici za inovativnost zdrsnili navzdol, kar je nepričakovano, saj je po vseh primerjalnih raziskavah naše znanje povsem primerljivo z vsemi drugimi evropskimi državami.

Vse kaže, da imamo težave z njegovo implementacijo  v prakso in uporabo pri vsakdanjem delu. Kajti videti je, da smo se že toliko odtujili od lastnega znanja, da ga smatramo za last našega delodajalca in ga za druge namene niti ne uporabljamo. V kolikor delodajalec od nas ravno ne zahteva inovativnosti, potem delamo tisto, kar bo od nas zahtevano in pričakovano in to je v večini primerov  ubogljivost in marljivost, inovativnost pa celo niti ni  želena. V takšnih okoljih pa ni mogoče pričakovati ustvarjalnost in inovativnost. Spomnim se večnega merjenja moči  v moji nekdanji službi med učitelji teorije in učitelji praktičnega pouka o tem kdo oziroma, kaj je bolj pomembno. In predvidoma so ta nasprotja še vedno prisotna in dokler ne bomo zmožni premagati teh navideznih nasprotij in delati z roko v roki za skupno dobro, dotlej bodo nekateri delodajalci še vedno zahtevali le poslušnost, drugi pa bodo znali izrabiti vrhunske rezultate. Kaže, da so slednji v manjšini in bomo še naprej drseli po lestvicah navzdol in znanje še dolgo ne bo kruh postalo, naši strokovnjaki pa bodo iskali izzive drugje, kjer bo njihova ustvarjalnost spodbujena, cenjena in spoštovana ter ustrezno vrednotena.

Komentirajte